Sluiten× Tel: 073 - 511 12 29

“Wedden” op alleen mond-tot-mond reclame is in deze snelle tijd niet meer voldoende.

Vanuit mijn eigen bedrijf gezien (Zonnevlecht Opleidingen in Vlijmen) ben ik van mening dat het gaat om de combinatie. Mond-tot-mond reclame is volgens mij nog steeds de beste reclame die je kan krijgen. Een mening van een ander kan je maken maar zeker ook breken. Zijn cliënten tevreden over jouw praktijk en massages dan zullen ze dat graag delen aan vrienden en kennissen. Op het moment dat ze zelf een masseur nodig hebben zullen ze dan al snel aan jullie gesprek denken en even contact opnemen want, wat was de naam van die goede masseur ook al weer?

Maar “wedden” op alleen mond-tot-mond reclame is in deze snelle tijd, van internet en social media, niet meer voldoende. Tegenwoordig hebben we (bijna) overal het internet tot onze beschikking. De wil om iets NU te zoeken wordt ook steeds sterker, we hebben het namelijk binnen handbereik, vaak in de palm van onze hand. Onze telefoon.

We bellen steeds minder en surfen des te meer. Google, Instagram, Facebook, Twitter. Het is voor velen al een dagtaak geworden om alles bij te houden.

Zelf heb ik de keuze gemaakt om actief te zijn via mijn website, Facebook en Instagram. Voordeel van Instagram is dat ik daar meteen kan aanvinken dat mijn berichtje ook op mijn Twitter account zichtbaar moet zijn. Dat scheelt weer 1 extra handeling.

Instagram en Twitter gebruik ik voor sfeerimpressies en foto’s met mooie teksten, op mijn website staat alle informatie van en over mijn opleidingscentrum, en Facebook gebruik ik als extra communicatiemiddel voor mijn volgers.

“De wil om NU te zoeken wordt ook steeds sterker, we hebben het namelijk binnen handbereik”

Naast het plaatsen van mooie foto’s, teksten, vakgerichte informatie kan ik daar ook (met mate) reclame maken voor mijn bedrijf en de cursussen en opleidingen die ik aanbied.

Facebook is als het ware een etalageruit, volgers kunnen even bij mij binnen kijken en de sfeer proeven. De layout van Facebook moet dan ook de sfeer uitstralen van mijn bedrijf, net als alles wat ik post op Facebook. Grote voordeel van Facebook is dat ik gebruik kan maken van een “planner” voor mijn berichten. Eén keer per week ga ik een middag zitten om mijn Facebook “planner” te vullen voor de komende week of weken als ik bijvoorbeeld met vakantie ga. Zo blijven volgers toch geprikkeld om op de pagina te blijven kijken en blijf je als bedrijf letterlijk in beeld.

Deze combinatie werkt voor mij erg prettig en als je de handigheid erin krijgt, wordt het ook steeds leuker om te doen, en te zien wat het jouw bedrijf oplevert.

Heel veel plezier en succes gewenst met alles wat je doet.

Pauline Trum
Zonnevlecht Opleidingen

Pauline Trum, 10-03-2017